Kiedy chcesz tworzyć coś przyciagającego i spojnego świetnym rozwiązniem jest przygotowanie swojej tablicy inspiracji. Tymbardziej jeśli masz już stworzoną identyfiakcję wizualną czyli logo, kolory, fonty i elementy graficzne. Moodboard to własnie tablica inspiracji, ale też często zwana tablicą odczuć. To ona pomoże ci ukierunkować styl, spójność i poprowadzić przez komunikację tym czym się zajumesz, co sprzedajesz, jakie emocje chcesz wzbudzać u twoich odbiorców, jaką drogą ma iśc twoja marka.

- Czym jest moodboard?
- Po co Ci moodboard?
- Jakie elementy zawiera moodboard?
- Moodboard – gdzie szukać inspiracji.
- 4 kroki do stworzenia moodboard.
←przykład: moodboard stworzony dla mojej klientki.
Czym jest moodboard?
Myśle, że już troszkę nakierowałam Cię na wstępie tego artykułu, z tym że teraz omówię to bardziej szczegółowo.
Moodboard czyli tablica inspiracji to miejsce zbioru zdjęć, kolorów, czcionek, wycinków z gazet, odczuć, materiałów, które wywołują konkretne skojarzenia i pokazują styl marki.
W zależności jakie chcesz wywołując uczucia i skojarzenia z Twoją marką taki będzie moodboard. przykład Coca-Cola kolory czerwone, ale odczucia rodzinność, ciepło, przyjemność, miłość, rodzina. Jak widzisz w moodboard-zie dzieje się wszystko za pomocą opisu w obrazie.
Jeśli jej nie masz to uwierz mi, że czas stworzyć tablicę inspiracji dla Twojej marki, a jeśli masz ale jej nie czujesz to nie bój czas zrobić rebranding.
Po co Ci moodboard?
Dzięki stworzonej tablicy inspiracji, masz konkretną i gotową wizję jak ma wyglądać Twoja marka. Co za tym idzie? Tworząc grafikę w social mediach, każdego typu materiały drukowane, czy stronę internetową masz już wizję w jakim kierunku iść i jak tworzyć potrzebne rzeczy dla Twojego biznesu. Jeśli zatrudniasz grafika to jeszcze lepiej, bo pomoże mu to zrozumieć lepiej misję i styl Twojej marki przez co tworzone rzeczy będa trafiały idealnie w przesłanie które jest w moodboard.
Jakie elementy zawiera moodboard?
Zacznę od kolorów, bo są niezbędne i to one w znacznym stopniu pomagają wzbudzić konkretne odczucia i wspomnienia. Zdjęcia, wycinki z czasopism, różnego rodzaju materiały (w zależności od branży), tekstury, printy i patterny, które wywołują bardzo konkretne skojarzenia.
Moodboard – gdzie szukać inspiracji?
PINTEREST – Zacznij tutaj. Przypinaj do tablicy wszystko to co wydaje Ci się, że odpowiada Twojej marce i klientom jakich chcesz przyciagać bądź kojarzyć.
CANVA – Umieszczasz zdjęcia w nowym projekcie i progrm sam podsuwa Ci w panelu po lewej kolory pobrane ze zdjęcia.
ADOBE COLOR – Koła kolorów (lub obrazu na karcie Wyodrębnij motyw) możesz użyć do wygenerowania palety kolorów, którą można zapisać w usłudze Creative Cloud po zalogowaniu. Dodatkowo mozesz zastasowac różne reguły harmonii kolorów (analogowy, monochromstyczny, triada, dopełniający)
COOLORS.co – dodajesz swoje zdjęcie i narzędzie definiuje kolory. Dodatkow n stronie głównej znajdziesz przykładowe popularne paletki i ilość ich polubień.
4 kroki do stworzenia swojej tablicy moodboard.
KROK 1 -INSPIRACJA
Tablica fizyczna wybierz czasopisma, gazety, natomiast jeśli chcesz wszystko opracować przy komputerze to zaczynamy od Pinterest (lub inne narzędzie powyżej)
1. Określ 3-5 słów, które reprezentują Twoją markę (np. nowoczesna, elegancka, minimalistyczna, zabawna, sentymentalna, kobieca, energiczna, luksusowa). Ustaw zegar na 30 min i zacznij przypinać na Pintereście wszystko co Ci się podoba i według Ciebie określa Twoja markę.
KROK 2 SELEKCJA – Czas na selekcję wybranych materiałów. Wybierz ich od 5-8 elementów.
KROK 3 – KOLORY I FONTY– Skorzystaj np. z Coolors i załaduj zdjęcie. Otrzymasz przykładową paletę, możesz skorzystać z niej lub wybrac tyle te które Cię interesują. Nastepnie na stronie np. designcuts.com lub creativemarket.com znajdziesz płatne fonty, natomiast darmowe np. googlefonts.com lub defonts.
KROK 4 – TWOJA TABLICA Mając juz wszystko co powinno tworzyć Twoja tablicę moodboard, stwórz go. Zapisz się i pobierz 2 szablony tablicy do modyfikacji w Canva, całkowicie za darmo. Podmień swoje kolory, zdjęcia i gotowe! Powodzenia.
MOOD BOARD – Tablica stylu marki
Jeżeli potrzebujesz stworzyć spójny styl marki, mam dla Ciebie 2 darmowe szablony.
Zapisz się, aby otrzymać te 2 szablony oraz więcej bezpłatnych materiałów dla Twojego biznesu.
