Hashtagi Co to takiego? Kiedy i gdzie używać? - Wizerunek i strategia marki.
 

Hashtagi Co to takiego? Kiedy i gdzie używać?

Social Media, Strategie biznesowe | 0 komentarzy

Prowadzisz własny biznes, piszesz bloga czy dopiero zaczynasz przygodę z działalnością i prowadzeniem Instagramu. Szukasz możliwości zwiększenia zasięgu twoich postów, dotarcia do potencjalnych klientów, pokazana swojej działalności  czy informacji o sobie, swoim biznesie.Dobrze wiesz, że prawidłowe budowanie wizerunku marki poprzez odpowiednia komunikację -contentu treśći sprawia, że osiągamy zamierzone cele marketingowe.

  1. Jak powstał hashtag?
  2. Co to takiego hashtag?
  3. Kiedy i dlaczego powinniśmy używać hashtagów?
  4. Najpopularniejsze hashtagi 2018
  5. Najczęściej popełniane błędy przez użytkowników

Prowadzisz własny biznes, piszesz bloga czy dopiero zaczynasz przygodę z działalnością i prowadzeniem Instagramu. Szukasz możliwości zwiększenia zasięgu twoich postów, dotarcia do potencjalnych klientów, pokazana swojej działalności  czy informacji o sobie, swoim biznesie.Dobrze wiesz, że prawidłowe budowanie wizerunku marki poprzez odpowiednia komunikację -contentu treśći sprawia, że osiągamy zamierzone cele marketingowe.

1. Jak powstał hasztag? 

Pierwsze zastasowanie hasztagów przypisuje się na rok 1970, kiedy używano ich w technologii informacyjnej, aby podkreślić specjalne znaczenie. Dzięki umieszczeniu go obok symbolu lub liczby następował natychmiastowy tryb adresowania. Odpowiednie Hasztagi pozwalały na kategoryzację treści w obrębie grup.

2.Co to takiego hasztag?

Hasztag czyli  #hashtag składa się z dwóch  angielskich słów:  Hash { kratka}  + Tag {znacznik}
W roku 2007 jako pierwszy w Social Mediach to rozwązanie zaczął używać Twetter.
Hasztagi stawały się coraz popularniejsze im bardziej stawał się popularny Twetter.W ślad za twetterem poszły inne portale społecznościowe jak np. Facebook, jednak to rozwiązanie nie przyniosło takiego zainteresowania użytkownikom tegoż portalu. Prawdopodobnie dlatego, że te dwa portale społecznościowe różnią się od siebie znacząco i maja inna specyfikę działania. Myślę, że nikogo nie zdziwię jak napiszę, że królem hashtagów jest Instagram.

3. Kiedy i dlaczego używać hashtagów?

Używanie hashtagów może wydawać się proste jednak nieprawidłowe używanie może przynieść tylko szkody, ale o tym w dalszej części. Teraz opisze wam kiedy stosować odpowiednie hashtagi.   Opisując swoją działalność,  markę, pokazując Lifestyle czy też zdjęcie z miejsca gdzie przebywasz musisz użyć odpowiednich hashtagów,  tak aby Twoi follow-ersi mogli do Ciebie i Twoich informacji dotrzeć.  Twój hashtag musi być łatwy, unikalny i odpowiadać temu czy się zajmujesz. Np. #ogródzMają

Pamietaj:
+ hashtagi najlepiej aby były proste i krótkie, nie ma sensu pisania długaśnych hashtagów, które i tak nikt nie znajdzie,
+  sprawdzaj czy nie ma znaków specjalnych,
+  najlepiej mieszaj hashtagi polskie i angielskie,
+  sprawdzaj ile już maja użycia { wyświetla się automatycznie po wpisaniu pierwszych liter}
+  może składać się z wielu wyrazów, ale ważne jak będzie to napisane np. #WszyscyRazem #MadeInPoland , nie używaj spacji między wyrazami,  a po prostu używaj wielkich liter, aby było widoczne zaznaczenie
+  wykorzystanie możliwości lokalizacji jest ważne szczególnie dla biznesów, których ma to istotne znaczenie np. biura podróży, trenerzy,  restauracje, wynajęcia terenu. Informujemy naszych użytkowników gdzie się poruszamy, i jak działamy.

UŻYWANIE HASHTAGÓW W SOCIAL MEDIA:

hashtag_instagram_facebook_pinterest_twitter

INSTAGRAM

+  król hashtagowy
+  łączenie nieznanych profili z całego świata , często staja się nawet wielkimi społecznościami,
Dane statystyczne wartości użytkowania hashtagó {*w stosunku do posta bez hashtagów}
+ 1 hashtag daje 19 procentowy wzrost zainteresowania 
+8 tagów daje 10 procentowy wzrost zainteresowania
+11 znaczników i więcej daje 552 procentowy wzrost zainteresowania

FACEBOOK
 + najmniej akceptuje hashtagi, nawet do tego stopnia, że posty z hashtagami poga ograniczać zasiegi nawet do 30%
+ po upływie 30 dni używany hashtag staje się nieważny, i nieodszukiwany gdyż Facebook archiwizuje posty do 30 dni,

 TWETTER
+ ograniczona możliwość używania hashtagów, gdyż na twetterze mamy ograniczoną ilość znaków- 140.
+ jesteśmy w stanie osiągnąć zasięg wyższy nawet o 21 %*  używając jednego lub dwa  tweety  z hashtagami, natomiast z wiecej niż dwoma mogą ograniczać zasięg zainteresowania do 17 %* {*w stosunku do posta bez hashtagów}
+ najlepiej używać hashtagów do przypisywania do grup np. #Wiad2019

PINTEREST

+wpisywanie hashtagów w miescu wyszukiwania ma rezultat taki sam jak bez hashtagów,
+ nie są aktywne  w profilowym opisie i tytule
+ działają tylko i wyłącznie  w opisie pinów {są klikalne}
+ mają sens jeślisą niepowtarzalne, unikatowe

4. Najpopularniejsze hashtagi 2018

Instagram ukazał najpopularniejsze hashtagi w roku 2018.
Lista 10 Top hastagów:

  1. #goodmorning
  2. #work
  3. #goodnight
  4. #mood
  5. #happybirthday
  6. #tbt
  7. #love
  8. #home
  9. #bomdia
  10. #relax

5. Najczęściej popełniane błędy przez użytkowników.

+ za długie hashtagi
+ używanie hashtagów nie odnoszących się do działalności , branży
+ złe łączenie  np. #lubie #kwiaty #zielone  – poprawnie   #LubieKwiatyzielone
+ mała ilość używania hashtagów  pod postem, zdjęciem, artykułem

     Hashtagi to świetna forma użytkowania czyli sposób na  dotarcie do naszych potencjalnych klientów, odbiorców, kreowania społeczności i  grup. Rewelacyjne narzędzie  do wyszukiwania informacji, zainteresowań czy obserwowania  wydarzeń.
Pamiętając  o zasadach prawidłowego wykorzystania i użytkowania hashtagów możemy tworzyć w sposób efektywny  e-marketing  naszego biznesu.

Pomagam przedsiębiorczym kobietom stworzyć zachwycające wizualnie marki.

PROJEKTUJĘ,
INSPIRUJĘ,
WSPIERAM!

 

Rozwijaj swój biznes i inspiruj się!