7 cech dobrego projektu graficznego - jak projektować grafiki dla biznesu
 

7 cech dobrego projektu graficznego

Grafika | 0 komentarzy

Każdego dnia i dosłownie wszędzie spotykamy projekty graficzne. Wchodząc na Social Media lub zwyczajnie siedząc i pijąc kawę w Kawiarni. Od postów do ulotek czy karty menu. Projekty graficzne w różnych formach otaczają nas dosłownie wszędzie. Jedne totalnie są przez nas niezauwazalne z wielu względów a inne totalnie przykuwają zwrok. Nie koniecznie musimy szukać danego produktu czy usługi, a mimo to są nawet takie które są tak stworzone, by kreowac u nas potrzebę i chęć posiadania. 

Przygotowałam artykuł omawiający 7 cech dobrego projektu graficznego, na które koniecznie musisz zwrócic uwagę i stosować. Nie mart się jeśli jesteś poczatkującym grafikiem lub osobą zaczynającą przygodę z grafikami dla swojego biznesu to pamietaj, że praktyka czyni mistrza dlatego powoli i do przodu. Nie popadaj w flustracje. Nikt z nas nie został mistrzem od razu. Po pewnym czasie wszystkie 7 cech dobrego projektu graficznego będziesz stosowała automatycznie na wyczucie już wyrobionego nawyku i wyczucia estetyki.

 

1. cel
  • projekt graficzny ma realizować cele, niezależnie od tego, czy pracujemy nad opakowaniem kremu czy identyfikacją salonu kosmetycznego – w obu tych przypadkach projekt ma zrealizować ZAMIERZONY CEL.
    POMYSŁ-CEL- TARGET KLIENTA – co chcemy pokazać i jakie reakcje chcemy w odbiorcach wywołać. 
  • zwróć uwagę na odległości między elementami
  • twórz projekt używający podobnych elementów lub wielokrotnie kopiuj i powielaj je z drobnymi zmianami
  • zwrócić dużą uwagę na proporcje, czyli po prostu zależności między różnymi elementami projektu. Opierając zarówno wielkością, jak i kolorem, musimsz odpowiednio równoważyć każdy obszar projektu.
spójność i harmonia
spójność-i-harmonia-przyklady-zastosowania
balans-i-rownowaga
  • należy zwrócić dużą uwagę na proporcje, czyli po prostu zależności między różnymi elementami projektu. Operując zarówno wielkością, jak i kolorem, musimy odpowiednio równoważyć każdy obszar projektu
  • zabawa proporcją pozwala też zbudować właściwą hierarchię i pokazać w pierwszej kolejności rzeczy ważne, przed tymi mniej ważnymi.
balans-i-rownowag-przyklad-zastosowania
  • ułatwi Ci ogólny odbiór treści i pomoże od razu zainteresować odbiorcę
  • sposobów na zbudowanie hierarchii jest mnóstwo – najłatwiej operować wielkością obiektów, jednak z powodzeniem można zrobić to również kolorem, czy fakturą.
hierarchia
hierarchia-przykad-zastosowania-w-grafice
proporcje-i-skale
  • projektując pamiętaj, aby elementy różnych wielkości pozostały w relacji do siebie
  • spróbuj stworzyć punkt centralny, który połączy wszystkie elementy
proporcje-i-skale-przykłady-zastosowania
  • stworzenie palety barw marki od 3-5 kolorów i używać ich zmiennie
  • rozróżnij elementy za pomocą barwy
  • akcentuj ciemną barwą, to co chcesz podkreślić wywołując określoną emocje
  • jasne i ciemne: jasne rozróżnienie między tłem i pierwszym planem” tworzy kontrasty między elementami
kolorystyka
Kolorystyka-przykłady-zastosowania
Typografia-i-czytelność
  • projektując pamiętaj, aby elementy różnych wielkości pozostały w relacji do siebie
  • spróbuj stworzyć punkt centralny, który połączy wszystkie elementy
Typografia-i-czytelność-przyklad-zastosowania

Pomagam przedsiębiorczym kobietom stworzyć zachwycające wizualnie marki.

PROJEKTUJĘ,
INSPIRUJĘ,
WSPIERAM!

 

Rozwijaj swój biznes i inspiruj się!