Każdego dnia i dosłownie wszędzie spotykamy projekty graficzne. Wchodząc na Social Media lub zwyczajnie siedząc i pijąc kawę w Kawiarni. Od postów do ulotek czy karty menu. Projekty graficzne w różnych formach otaczają nas dosłownie wszędzie. Jedne totalnie są przez nas niezauwazalne z wielu względów a inne totalnie przykuwają zwrok. Nie koniecznie musimy szukać danego produktu czy usługi, a mimo to są nawet takie które są tak stworzone, by kreowac u nas potrzebę i chęć posiadania.
Przygotowałam artykuł omawiający 7 cech dobrego projektu graficznego, na które koniecznie musisz zwrócic uwagę i stosować. Nie mart się jeśli jesteś poczatkującym grafikiem lub osobą zaczynającą przygodę z grafikami dla swojego biznesu to pamietaj, że praktyka czyni mistrza dlatego powoli i do przodu. Nie popadaj w flustracje. Nikt z nas nie został mistrzem od razu. Po pewnym czasie wszystkie 7 cech dobrego projektu graficznego będziesz stosowała automatycznie na wyczucie już wyrobionego nawyku i wyczucia estetyki.

- projekt graficzny ma realizować cele, niezależnie od tego, czy pracujemy nad opakowaniem kremu czy identyfikacją salonu kosmetycznego – w obu tych przypadkach projekt ma zrealizować ZAMIERZONY CEL.
POMYSŁ-CEL- TARGET KLIENTA – co chcemy pokazać i jakie reakcje chcemy w odbiorcach wywołać.
- zwróć uwagę na odległości między elementami
- twórz projekt używający podobnych elementów lub wielokrotnie kopiuj i powielaj je z drobnymi zmianami
- zwrócić dużą uwagę na proporcje, czyli po prostu zależności między różnymi elementami projektu. Opierając zarówno wielkością, jak i kolorem, musimsz odpowiednio równoważyć każdy obszar projektu.



- należy zwrócić dużą uwagę na proporcje, czyli po prostu zależności między różnymi elementami projektu. Operując zarówno wielkością, jak i kolorem, musimy odpowiednio równoważyć każdy obszar projektu
- zabawa proporcją pozwala też zbudować właściwą hierarchię i pokazać w pierwszej kolejności rzeczy ważne, przed tymi mniej ważnymi.

- ułatwi Ci ogólny odbiór treści i pomoże od razu zainteresować odbiorcę
- sposobów na zbudowanie hierarchii jest mnóstwo – najłatwiej operować wielkością obiektów, jednak z powodzeniem można zrobić to również kolorem, czy fakturą.



- projektując pamiętaj, aby elementy różnych wielkości pozostały w relacji do siebie
- spróbuj stworzyć punkt centralny, który połączy wszystkie elementy

- stworzenie palety barw marki od 3-5 kolorów i używać ich zmiennie
- rozróżnij elementy za pomocą barwy
- akcentuj ciemną barwą, to co chcesz podkreślić wywołując określoną emocje
- jasne i ciemne: jasne rozróżnienie między tłem i pierwszym planem” tworzy kontrasty między elementami



- projektując pamiętaj, aby elementy różnych wielkości pozostały w relacji do siebie
- spróbuj stworzyć punkt centralny, który połączy wszystkie elementy
